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For over quite some time I wanted to create a video game interface for an AAA title with a different visual language than the projects I have been fortunate to work on. So, during the time span of few months, using a very small space of my free time (especially between 6 and 7 in the morning), I started to give shape to this personal project, developing some screens and additionally a first pitch idea for an title intro for the game.
To create this project, I first started asking to myself about what kind of game I would like to play, and in my mind I began to visualize a third person AAA project, with a great story and a realistic cinematographic aesthetic under the theme of spies. An spy who work for an international security company that infiltrate and dismantle terrorist groups through investigations and intelligence gatherings in order to achieve peace for peoples and nations. Those events take place in a parallel world very similar to ours.
The title of the game is ZERO HOUR: SILENCE as a way to honor one of my favorite composers, Astor Piazzolla. Just because when imagining the music for this game I thought that it would be ideal to have a kind of mix between the soundtrack of the composer Johan Johansson for the movie Prisoners and the saddest and darkest tangos of the Argentinean Astor Piazzolla.
In order to complete this short project I thought about many details of the game, sound, locations, type of missions, art style, photography and more, and for the production of UI Art I have created a clean and fluid visual language that obeys the content of the game and its function and visual communication, but not in any kind of visual trend.
ESP_
Desde hace algún tiempo quería crear una interface de video juego para un titulo AAA con un lenguaje visual diferente a los proyectos en que he tenido la fortuna de trabajar. Así que durante los últimos meses utilizando un espacio muy pequeño de mi tiempo libre (especialmente entre 6 y 7 de la mañana) empecé darle forma a este proyecto personal, desarrollando algunas pantallas y una primera idea de concepto para un intro del juego.
Para crear este proyecto primero inicie preguntándome que clase de juego me gustaría jugar, y en mi mente empecé a visualizar un proyecto AAA en tercera persona, con una gran historia y de estética realista y altamente cinematográfica bajo la temática de espías que trabajan para una compañía de seguridad internacional y que se infiltran en grupos terroristas por medio de investigaciones y recogimiento de inteligencia en aras de conseguir la paz para los pueblos y naciones. Aquellos eventos se desarrollan en un mundo paralelo muy similar al nuestro.
El título del juego es ZERO HOUR: SILENCE ( HORA CERO: SILENCIO ) como una forma de honrar a uno de mis compositores favoritos, Astor Piazzolla, ya que al momento de imaginar la música del video juego pensé que sería ideal tener una suerte de mix entre la banda sonora del compositor Johan Johansson para la película Prisoners y los mas tristes y oscuros tangos del argentino Astor Piazzolla.
Para crear este corto proyecto pensé en muchos detalles del juego, y para la producción del arte cree un lenguaje visual limpio y fluido que obedece al contenido del juego y su función, más no en ninguna suerte de tendencia de momento.
Disfrute mucho creando este proyecto, pues indudablemente tuve total libertad creativa, aunque en el camino tuve muchas dificultades para incluir contenido ya que no conté con referentes como personajes en 3d, o locaciones 3d para desarrollar, por ejemplo, mas pantallas del HUD.
My work is dedicated to my beloved wife Weronika and my son Lucian.